Organizacja pogrzebu
Ostatnie pożegnanie osoby zmarłej jest wyjątkowym wydarzeniem. Wiemy, że na organizację pogrzebu masz mało czasu – zazwyczaj zaledwie 2 lub 3 dni. To krótko zważywszy na to, ile jest formalności i elementów wymagających dogrania. Z naszą pomocą przygotujesz się do ceremonii oraz stypy spokojnie – będziesz mógł przeżywać swoją żałobę, a my weźmiemy na siebie organizację. Dobra wiadomość jest taka, że wiele spraw urzędowych, w tym wizytę w USC czy innych możesz powierzyć swojemu pełnomocnikowi. Pracownicy z Zakładu mają w tym zakresie duże doświadczenie, więc możesz być pewien, że dopilnujemy wszystkiego z należytą starannością.
Dokumentacja w przypadku zgonu
W zależności od tego, gdzie i w jakich okolicznościach nastąpił zgon, rodzina zmarłego musi przygotować stosowne dokumenty, z którymi uda się do Urzędu Stanu Cywilnego (lub powierzy to zadanie nam na mocy upoważnienia). Potrzebna będzie karta zgonu, którą wypełniają pracownicy pogotowia stwierdzający zgon pacjenta.
Inaczej jest w przypadku wypadku np. drogowego, morderstwa czy samobójstwa – śmierć w takich okolicznościach wymaga potwierdzenia w zakładzie medycyny sądowej. W każdym przypadku do rejestracji w US potrzebny jest, oprócz aktu zgonu:
- dokument tożsamości (paszport, dowód osobisty) zmarłego,
- dowód osobisty osoby organizującej pogrzeb,
- legitymacja z ZUS/KRUS świadcząca o ubezpieczeniu lub odcinek renty/emerytury lub decyzja o świadczeniach,
- zaświadczenie o zatrudnieniu osoby zmarłej.
Jeżeli zgon nastąpi w szpitalu to również zajmiemy się kwestiami formalnymi, w tym odbiorem karty ze szpitala i wizytą w Urzędzie Stanu Cywilnego.
Masz pytania formalne o organizację pogrzebu? Chcesz dowiedzieć się więcej na temat wymaganych dokumentów? Skontaktuj się z nami.